Ψηφιακή Τεχνολογία και Εμψύχωση Χαρακτήρων ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
06ΕΠΚΧ01-ΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Σειρά εμφάνισης
1
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Ψηφιακές Τέχνες
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
Image
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του μαθήματος Ψηφιακή Τεχνολογία και Εμψύχωση Χαρακτήρων Ι. Σε συνέχεια, της εισαγωγής που έχει προηγηθεί στο προαπαιτούμενο δίνεται περισσότερη έμφαση στην πράξη και στην καλλιτεχνική δημιουργία μικρών  σχεδιαγραμμάτων/έργων μέσα από τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων. Σκοπός είναι οι φοιτητές/τριες να εμβαθύνουν τη γνώση που αποκτήθηκε στο προαπαιτούμενο μάθημα και να εξοικειωθούν με εργαλεία/λογισμικά, έτσι ώστε να κατανοήσουν τις βασικές αρχές και έννοιες της κίνησης, της έκφρασης προσώπου, της ανάπτυξης του χαρακτήρα και της τοποθέτησής τους μέσα στο πλαίσιο της αφήγησης (π.χ. σε ένα ψηφιακό παιχνίδι). Το μάθημα επικεντρώνεται στη δημιουργία εκφραστικών εμψυχωμένων χαρακτήρων που βρίσκονται συνήθως σε ένα περιβάλλον παιχνιδιού, στη μοντελοποίηση τους και στην ανάπτυξη αφήγησης μέσα από τα οπτικά χαρακτηριστικά τους, την κίνηση τους, την τοποθέτησή τους στο κατάλληλο φόντο, τη χρήση ήχου/φωτισμού κτλ. Στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής - η φοιτήτρια θα:

  • γνωρίζει τις βασικές αρχές και έννοιες της κίνησης, της έκφρασης προσώπου, της ανάπτυξης του χαρακτήρα και της τοποθέτησής του μέσα στο πλαίσιο μιας αφήγησης,
  • αντιλαμβάνεται τα στάδια ανάπτυξης-εμψύχωσης ενός χαρακτήρα σε ένα περιβάλλον ψηφιακού παιχνιδιού,
  • αναπτύξει τις ικανότητές του πάνω σε μεθόδους παραγωγής 3Δ art για ψηφιακές εφαρμογές και ψηφιακά παιχνίδια.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)

  1. Εισαγωγή στο αντικείμενο και τη δομή του μαθήματος, επανάληψη από προηγούμενα
  2. Τεχνικές και προκλήσεις για την ανάπτυξη χαρακτήρων στα εικονικά περιβάλλοντα.
  3. Διάδραση σε ψηφιακά/εικονικά περιβάλλοντα/ψηφιακά παιχνίδια.
  4. Εμψυχωμένοι ψηφιακοί χαρακτήρες και έκφραση (συναίσθημα και προσωπικότητα)
  5. Μοντελοποίηση, μελέτη ανατομίας.
  6. Μοντελοποίηση, Κίνηση Χαρακτήρων.
  7. Επεξεργασία ψηφιακού χαρακτήρα, τοποθέτηση σε εικονικό περιβάλλον.
  8. Ενσωμάτωση χαρακτήρων στις μηχανές δημιουργίας παιχνιδιών (Game Engines).
  9. Φωτισμός και τεχνικές rendering για ψηφιακούς χαρακτήρες.
  10. Μεταφορά 2Δ και 3Δ τεχνικών animation σε AR και VR gaming.
  11. Σχεδιασμός και διαχείριση έργου σε ψηφιακό παιχνίδι (σχέδιο δημιουργίας σεναρίου)
  12. Υλοποίηση και ολοκλήρωση του έργου.
  13. Αξιολόγηση των έργων και ανασκόπηση της πορείας του μαθήματος.

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)

  1. Παρουσίαση εργαλείων εμψύχωσης ψηφιακών χαρακτήρων.
  2. Εργαλεία Concept Design
  3. Δημιουργία κύκλου περπατήματος - ζωντανεύοντας το κάτω μέρος του σώματος
  4. Δημιουργία κύκλου περπατήματος - ζωντανεύοντας το άνω μέρος του σώματος.
  5. Μοντελοποίηση χαρακτήρων και υφών
  6. Δημιουργία κύκλου τρεξίματος - ζωντανεύοντας το κάτω μέρος του σώματος
  7. Δημιουργία κύκλου τρεξίματος - ζωντανεύοντας το άνω μέρος του σώματος
  8. Δημιουργία περιβάλλοντος.
  9. Εφαρμογές φωτισμού
  10. Digital Sculpting.
  11. Δημιουργία και ανάπτυξη σεναρίου
  12. Παρουσίαση των έργων και ανατροφοδότηση
  13. Τελική παρουσίαση των έργων των φοιτητών
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης: 

  • Εργασίες (80%)
  • Προφορική ή γραπτή εξέταση (20%)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Χρήση διαφανειών, εργαστηριακές και πρακτικές ασκήσεις με χρήση σχετικού λογισμικού βλ. βιβλιογραφία καθώς και επίδειξη και ανάλυση βίντεο με παραδείγματα έργων και τεχνικών εμψύχωσης χαρακτήρων. 
  • Χρήση e-class. 
eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://eclass.uop.gr/courses/2859/

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]

  • Νικόλαος Αλέτρας (2023) Θεμελιώδεις αρχές παραγωγής κινηματογραφικού. Εκδόσεις Αιγόκερως
  • Σιακας, Σ. (2023) Τρισδιάστατη Κίνηση σε Υπολογιστή 3D Computer Animation. Εκδόσεις Ιδιωτική Έκδοση

Έξτρα Βιβλιογραφία

  • Από τις σύνθετες Τέχνες στα υπερμέσα και τους νέους εικονικούς δυνητικούς χώρους. Ένα εγχειρίδιο για τον καλλιτέχνη που ασχολείται με την ψηφιακή Τέχνη, Ματθαίος Σαντοριναίος, Ηλεκτρονικό βιβλίο, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος", ISBN 978-960-603-374-2, Kωδικός βιβλίου στον Εύδοξο 59303612
  • Λαζαρίνης, Φ., 2015. Πολυμέσα. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2045  (ΚΕΦ. 4 & ΚΕΦ. 10) 
  • Καρυδάκης, Γ. (2009). Εμψύχωση συνθετικών χαρακτήρων: ανάλυση συναισθήματος στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής (Doctoral dissertation, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών)

Σύνδεσμοι λογισμικού